Labels in Nanda. Wat is dat precies?
In Nanda kun je gebruik maken van labels. Maar wat zijn dat nu precies? Labels zijn kenmerken die je kunt toevoegen aan een tijdboeking. Wat extra stukjes informatie.
Een voorbeeld: Je bent een marketingmedewerker en je hebt een aantal campagnes uitgezet. Aan het einde van de campagnes ga je de resultaten analyseren. Dan kan je boeking er als volgt uitzien:
Met het label ‘Analyse’ heb je een kenmerk toegevoegd aan je tijdboeking. In het Overzichtsscherm valt het direct op en kun je gemakkelijk filteren. Wil je aan het einde van de maand weten hoeveel tijd je hebt besteed aan analyses, dan zet je de filters voor een bepaalde periode en het label ‘Analyse’ aan en je hebt zo je antwoord.
Bijsturen dankzij meer inzicht
Blijkt dat een campagne meer tijd heeft gekost dan het omzet oplevert, dan kun je keuzes gaan maken. Ga je ermee door of is het misschien niet het juiste medium, doelgroep of soort campagne?
Hetzelfde geldt voor allerlei soorten banen en branches natuurlijk. Met labels kun je de boel inzichtelijk krijgen en waar nodig bijsturen.
Je overzichten gemakkelijk in elkaar geklikt
Wanneer je je tijdboekingen kenmerkt met labels ben je in het voordeel wanneer je je overzichten wilt samenstellen. In het Overzichtsscherm kun je filteren op periode, gebruiker, project, label en organisaties. Wil je specifieke overzichten maken om zo bijvoorbeeld een verbetering in je tijdsbesteding door te voeren, dan kun je heel gerichte selectie maken.
Suggestie labels
Wij gebruiken Nanda natuurlijk ook zelf. Want ook wij willen graag onze tijdsbesteding inzichtelijk hebben en kunnen verbeteren. Bij Presis (de makers van Nanda) werken wij voor klanten vaak op uurbasis. Dan is het fijn om de uren goed in de gaten te hebben.
We geven je graag een aantal suggesties van labels die je kunt gebruiken:
Algemene labels die voor iedere branche goed te gebruiken zijn:
Facturabel, Overleg, E-mail, Reistijd, Telefoon.
Verkoop:
Sales, Telefoon, Gesprek, Reistijd, Acquisitie.
Administratie:
Verwerken administratie, Facturen, Inboeken, Loonadministratie, Belastingdienst.
Designers en developers:
Bugfix, Realiseren, Onderzoek, Trainingen, Design, Nieuwe feature, Releasen.
Marketing & Communicatie:
Social media, Projectmanagement, Planning, Content, Anaylse, Support, Klantencontact.
Zo maak je labels aan
Hoe maak je labels aan? Dit is heel gemakkelijk te doen. We leggen het je hier uit:
Labels zijn er om jou te helpen
En natuurlijk zijn er nog veel meer labels die je kunt gebruiken. Hierboven geven we je wat voorbeelden van labels die wijzelf gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld ook aan de hand van labels een materiaalinvoer of kilometerregistratie bijhouden in Nanda.
Heb je vragen over Nanda of labels? Aarzel niet en stel ze mij gerust. Ik beantwoord graag al jouw vragen!