De zomer, hij is nog niet helemaal voorbij, maar ik vond deze toch wel erg lekker! Tussen het werken door heb ik genoten van het zonnetje en de temperaturen. Zelfs de hittegolven heb ik met open armen ontvangen! Maar geen zorgen, in deze zomerupdate zal ik het niet hebben over mijn zomerdagen. Ik praat je graag bij over wat wij deze zomer hebben gedaan aan de ontwikkelingen van Nanda. Dat klinkt beter he?
Een gebruiksvriendelijker instellingen menu
Voorheen was het menu voor Jouw profiel (rechtsboven in) een stuk langer dan het huidige menu. Dit is nu teruggebracht naar 3 opties: Instellingen, Extensies en Uitloggen. Klik je op Instellingen, dan krijg je in dat scherm zaken te zien als het abonnement- en toegangsbeheer, hier kun je je jouw factuurgegevens wijzigen, Nanda gebruikers beheren etc. Voorheen waren deze instellingen allemaal verwerkt in het menu. Door het terug te brengen naar 3 maken we het voor jou overzichtelijker en makkelijker in gebruik.
Registraties dupliceren
‘Kan ik een tijdregistratie ook kopieëren?’, een vraag die we vaker voorbij hoorde komen van verschillende klanten. Dan weten we dus; deze functie zou echt bijdragen aan de ontwikkeling van Nanda. Daar moeten we wat mee. En dus hebben onze developers hard gewerkt en is nu de dupliceer knop beschikbaar in Nanda.
Heel handig wanneer je terugkerende registraties hebt. Bijvoorbeeld als je dagelijks of wekelijks dezelfde taken doet of als je bijvoorbeeld op vakantie bent geweest en deze dagen ook invoert in Nanda. Een registratie maken, dupliceren, de datum aanpassen en klaar ben je.
Lees hier meer over deze functie.
Jouw voortgang bekijken
Heb je een tijdslimiet ingesteld bij een project, dan heb je dat met een goede reden gedaan. Bijvoorbeeld omdat je een afspraak daarover hebt gemaakt met de klant. Dan wil je je aan deze afspraak houden en inzicht hebben in de voortgang van het project en de geregistreerde uren.
Daar helpen wij jou bij. Wanneer je een registratie maakt in Nanda en het desbetreffende project kiest, zie je een voortgangsbalk. Deze balk laat je zien hoeveel uur van het totaalbudget er is gebruikt. Is de balk blauw; je hebt nog wat tijd te gaan. Oranje; 80% van het limiet is verbruikt. Rood; het limiet is behaald of overschreden.
Lees hier meer over tijdslimieten
Tijdslimieten: weigeren van overschrijdende registraties
Zoals je op de afbeelding hierboven ziet, kan een registratie geweigerd worden wanneer deze over het tijdslimiet heen gaat. Dit is een optie die je zelf aan of uit kunt zetten. Deze optie helpt jou om je aan je afspraak met jouw klant te houden.
Blijk je dus meer uren gemaakt te hebben, dan helpt deze optie je om sneller contact met de klant te leggen. Het kan zijn dat de klant hierdoor nog meer uren bij je wilt inkopen. Dat draagt weer bij aan je omzet. Ook helpt dit jou om je bewuster te worden van de uren die je maakt en kun je daar rekening mee houden bij het maken van jouw offertes.
Lees hier meer over tijdslimieten
De beste overzichten samenstellen
Met het overzichtsscherm is veel mogelijk. We hebben je zo veel mogelijk filter keuze gegeven zodat jij de beste overzichten kunt samenstellen waar je ook echt wat aan hebt. Je kunt ervoor kiezen om niets te filteren of juist heel detailgericht.
Wil je bijvoorbeeld alleen zien wat jouw collega’s hebben geregistreerd de afgelopen week; dan stel je het filter voor periode in. Wil je het overzichtelijker en gestructureerder maken, dan kun dit met het filter Groeperen instellen. Hierdoor maak je de overzichten beter leesbaar en is het voor jou makkelijker verwerken.
Wil je direct inzien welke facturabele uren je hebt gemaakt de afgelopen week? Dan kies je bij het filter Label ‘facturabel’ en je hebt direct jouw overzicht klaar. Hetzelfde geldt voor het filter Organisatie, Project en Gebruiker.
Filteren in jouw organisaties, projecten en labels
De slimme filters helpen jou snel en gemakkelijk inzicht te krijgen in jullie data. Omdat ze het je echt een stuk makkelijker maken, hebben we de filters ook toegevoegd aan het beheerscherm voor organisaties, projecten en labels. Je kunt nu per onderwerp filteren op;
Organisaties:
- Organisaties met tijdregistraties
- Organisaties zonder tijdregistraties
Projecten:
- Zichtbaar
- Verborgen
- Zonder tijdregistraties
- Met limiet
- limiet 100%+
- Met uurtarief
Labels:
- Met ster
- Zonder tijdregistraties
Tijd selecteren in de mobiele app
Wat we te horen kregen van klanten was dat de manier van selecteren via de mobiele app wel goed werkt, maar niet nauwkeurig genoeg was in sommige gevallen. Met de vorige tijdselectie kon je per 5 minuten de tijd instellen. Soms kan het zijn dat een registratie start om 9.33 uur en duurt tot 10.14 uur. Wij registreren onze eigen tijden tot op de minuut nauwkeurig, dus we snappen dat jij dat ook wilt doen. Vandaar dat we nu de selectie manier hebben aangepast.
Je kunt hem via de klok aantikken of nauwkeuriger via het toetsenbord intypen.
Vragen of feedback?
Heb je vragen over Nanda of haar updates? Je kunt ze ons altijd stellen. Heb je feedback voor ons waarmee we Nanda kunnen doorontwikkelen? Ook dan horen we het heel graag! Aan de hand van de feedback die we ontvangen stellen we de roadmap samen, waardoor we weten aan welke functies we gaan werken. Jouw feedback is dus erg waardevol. Stuur ons jouw feedback via de e-mail of plaats het onder dit bericht.
Heb je nog geen Nanda account maar wil je wel inzicht in je tijdsbesteding krijgen? Je kunt Nanda 14 dagen gratis uitproberen. Daarna bepaal je zelf of je door wilt met jouw account of niet. Je zit nergens aan vast 😉 Maak hier jouw gratis account aan.